ტესტები

                                         ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი
X                                                               სახელი , გვარი----------------------------------------
შემაჯამებელი წერა   VII                                               სკოლა------------------------------------------ვარიანტი I                                                                     თარიღი------------------------------------------

                              ი ნ ს ტ რ უ ქ ც ი ა
ტესტური დავალების პირველი ოთხი სავარჯიშო -1-ლი , მე-2 , მე-3 , მე-4 , მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი) ;
შემდეგი  სავარჯიშო- მე-5  ფაქტობრივი ცოდნისა და გაგება- გააზრების უნარის გამოვლენას მოითხოვს (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე) ;
ბოლო ორი დავალება მე-6, მე-7, გათვლილია ანალიზისა და მსჯელობის უნარის გამოვლენაზე (განკუთვნილ ხაზებზე მსჯელობა წარმოადგინეთ ვრცლად) .

(1)   1. ჩამოთვლილთაგან შეარჩიე მოცემული ტაეპის გაგრძელება:
   ,,ვინ დამბადა, შეძლებაცა მანვე მომცა ძლევად მტერთად’’;
     ა) ,,ვინ საზღვარსა დაუსაზღვრებს, ზის უკვდავი ღმერთი ღმერთად’’;
     ბ) ,,შენგან კიდე არვინ მივის ცეცხლთა ცხელთა დამავსებლად’’;
     გ) ,,სცდების და სცდების, სიკვდილსა ვინ არ მოელის წამისად’’;
     დ),, ვინ არს ძალი უხილავი შემწედ ყოვლთა მიწიერთად’’.

(1)   2. რომელი აფორიზმით ცდილობს ავთანდილი სიკვდილის გარდაუვალობის დამტკიცებას?
 ა) ,,რაცა ღმერთსა არა სწადდეს,არა საქმე არ იქმნების’’;
 ბ),, სჯობს სიცოცხლესა ნაზრახსა სიკვდილი სახელოვანი’’;
 გ) ,,ვერ დაიჭირავს სიკვდილსა გზა ვიწრო, ვერცა კლდოვანი’’;
 დ) ,,სჯობს სახელისა მოხვეჭა ყოველსა მოსახვეჭელსა’’.

(1)   3. რატომ ფიქრობს დავარი, რომ მოკლავენ? (,,ამბის ცნობა ტარიელისაგან ნესტან-დარეჯანის დაკარგვისა’’)
ა) ნესტან-დარეჯანის აღზრდას დაუწუნებენ;
ბ) ხვარაზმშას შვილის მოკვლას მას დააბრალებენ;
გ) ნესტან-დარეჯანის დაკარგვას არ აპატიებენ;
დ) მეფის ქონების მიტაცებაში დაადანაშაულებენ.

(1)   4. გაიხსენეთ, ვინ ვის ეუბნება ამ სიტყვებს?
,,მაგრა რა ვქნა, უშენოსა დამეცემის გულსა ბინდი!
წამიტანე სამსახურად, მოგეხმარო, რადცა გინდი.’’
ა) ფრიდონი ტარიელს;             ბ) ავთანდილი ტარიელს;
გ)ნესტანი ტარიელს;               დ) შერმადინი ავთანდილს.
(4)   5. ყურადღებით წაიკითხეთ მოცემული სტრიქონი:
,, იტყვის: ,,როსტან არ გამიშვა, არცა სიტყვა მომისმინა;
   მან არ იცის, რათა, ვინა და სულ-დგმული ვისგან ვინა,
 უმისოდმცა ნუ ცოცხალ ვარ ნუცა გარე, ნუცა შინა!
 რაცა საქმე უსამართლო ღმერთმან ვისმცა შეარჩინა.’’
ა) გაიხსენეთ, სად არ გაუშვა როსტევანმა ავთანდილი?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) რას მოიმოქმედებს ავთანდილი?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
გ) მოცემული სტროფის მიხედვით,  ვის გარეშე ცხოვრება ვერ წარმოუდგენია ავთანდილს?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
დ) ამოიწერე აფორიზმი:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
(2)6 . ,,ჰკითხე ასთა, ჰქმენ გულისა, რა გინდა ვინ გივაზიროს’’;  ,,რაც არა გწადდეს იგი ქმენ, ნუ სდევ წადილთა ნებასა’’-ეს ორი გმირის ორი პოზიციაა. თქვენ რომელ თვალსაზრისს იზიარებთ? რატომ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(6) 7. ყურადღებით წაიკითხეთ მოცემული სტროფები:
,,ყმამან უთხრა:,,რაშიგან ხარ, შენ საქმესა რად იქმ ავსა?
ვინ მიჯნური არ ყოფილა, ვის სახმილი არა სწვავსა?
ვის უქმნია შენი მსგავსი სხვასა კაცთა ნათესავსა?
რად სატანას წაუღიხარ? რად მოიკლავ ნებით თავსა?
...............................................................................................
ჭირსა შიგან გამაგრება ასრე უნდა, ვით ქვიტკირსა.
თავისისა ცნობისაგან ჩავარდების კაცი ჭირსა.
ბრძენი ხარ და გამორჩევა არა იცი ბრძენთა თქმულებ,
მინდორს სტირ და მხეცთა ახლავ, რას წადილსა აისრულებ?
......................................................................................................
ვინ არ ყოფილა მიჯნური, ვის არ სახმილნი სდებიან?
ვის არ უნახვან პატიჟნი, ვისთვის ვინარა ბნდებიან?
მითხარ, უსახო რა ქმნილა, სულნი რად ამოგხდებიან?
არ იცი, ვარდნი უეკლოდ არავის მოუკრებიან!
გააანალიზეთ მოცემული ნაწყვეტი შემდეგი მითითებების მიხედვით:
ა) იმსჯელეთ ავთანდილის ტარიელთან საუბრის მიზანდასახულობაზე;
ბ) იმსჯელეთ ავთანდილის მხატვრულ სახეზე, სიყვარულის მისეულ გააზრებაზე;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  მაქსიმალური ქულა-16


                                       ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი
XI                                                         სახელი , გვარი----------------------------------------
შემაჯამებელი წერა   VII                                               სკოლა------------------------------------------ვარიანტი I                                                                     თარიღი------------------------------------------
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი ოთხი სავარჯიშო (1-ლი , მე-2 , მე-3 , მე-4)მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი);
შემდეგი სამი სავარჯიშო (მე-5, მე-6 , მე-7  ) , რომლებიც წარმოდგენილია ღია კითხვებით , მოითხოვს ტექსტიდან სათანადო მასალის ფლობასა . მომდევნო ოთხი სავარჯიშო (მე-8 , მე-9, მე-10  ,მე-11) მოიცავს  ლიტერატურის თეორიისა და ლექსიკის საკითხებს (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე) ;
ბოლო ორი დავალება (მე-12 , მე-13) განკუთვნილია საკითხის გააზრების, მსჯელობისა და წერითი უნარების გამოსავლენად.

(1)1. ილია ჭავჭავაძის ,,განდეგილის’’ მიხედვით , რას უწოდებს დღემდე ქართველი ერი კლდეში ,,შეთხრილ’’ ტაძარს  (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) ბეთლემის ტაძარს;                                       ბ) ღვთისმშობლის სახლს;                                    
გ) ბერთა საძვალეს ;                                        დ) უფლის სავანეს .

(1)2.ილია ჭავჭავაძის ,,განდეგილის’’ მიხედვით , რამ შეაკრთო ბერი გზასაცდენილი მგზავრის სენაკში შეყვანის შემდეგ (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) მგზავრის მბრძანებლურმა ტონმა ;                                                                                                           ბ) მგზავრის ხმამ , რომელიც ქალისას ჰგავდა;                                                                      გ) უცნობის შეშინებულმა და დამფრთხალმა სახემ ;                                                                                  დ) უცნობის ანგელოზისებურმა სახემ .

(1)3.აკაკი წერეთლის ლექსის (,,ჩანგური’’) მიხედვით , რისთვის სჭირდება ლირიკულ გმირს ჩანგური (შემოხაზეთ სწორი პასუხი):
ა) სმენისა და გულის დასატკბობად ;            ბ) ხალხთა გამოსაფხიზლებლად ;
გ) სიმართლის მსახურებისათვის ;                დ) მტრებზე შურის საძიებლად .

(1)4. აკაკი წერეთლის ,,ჭაღარას’’  მიხედვით , რატომ მობეზრებია აწმყოგამწარებულ ლირიკულ გმირს სიცოცხლე  (შემოხაზეთ სწორი პასუხი’’):
ა) ვისაც ეტრფის , მას აოხრებულს ხედავს;                                                                                      ბ) ვისი იმედიც აქვს , მტრის სამსახურს ერგება;
გ) ვინც ეამაყება , სასოწარკვეტილი და უიმედოა ;                                                                                                                        დ) ვისთვისაც თავის გაწირვას აპირებს , მას არად უღირს .  

(1)5გაიხსენეთ , სად იპოვა ლირიკულმა გმირმა ,,სამად დაშლილი’’ სიყვარული ( აკაკი წერეთელი ,,სულიკო’’) ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 6. გაიხსენეთ, ლირიკული გმირის აზრით , რას ვერ დააკლებს ვერაფერს ,,ხნოვანება’’ და ,,თმა ჭაღარა’’ (აკაკი წერეთელი ,,რაც არ იწვის არ ანათებს’’)  ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)7. გაიხსენეთ , რა ვითარებაში აღმოაჩინა  ლირიკულმა გმირმა საკუთარი სატრფო (აკაკი წერეთელი ,,აღმართ-აღმართ’’) ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(1) 8.  აკაკი წერეთლის ,,განდეგილში’’ ვკითხულობთ: ,,ნუთუ აწ ჰნანობს ქვეყნის დათმობას და მუნათს რასმე სდებს შემოქმედსა’’.კონთექსტის გათვალისწინებით , განმარტეთ ხაზგასმული სიტყვის მნიშვნელობა
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 (1) 9. რითმის რომელი სახეა გამოყენებული აკაკი წერეთლის ლექსში ,,სულიკო’’?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 10.  გაიხსენეთ რამდენმარცვლიანი საზომითაა დაწერილი აკაკი წერეთლის ლექსი ,,ჩანგური’’ (,,მე ჩანგური მისთვის მინდა’’)?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1) 11.  რომელი ორი მხატვრული ხერხი იკითხება შემდეგ ორტაეპედში:
              ,,არ მისმინა მწუხარებით დანაგულს ,
                და დამასო საუკუნოდ დანა გულს’’
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(3) 12. აკაკი წერეთლის ,,ჭაღარას’’ მიხედვით , იმსჯელეთ პოეტისა და პოეზიის დანიშნულებაზე.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(4) 13. შეაფასეთ ბერის დამოკიდებულება (ქალთან საუბრის ეპიზოდი) საკუთარი არჩევანის მიმართ .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



                                           ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი
XI I                                                        სახელი , გვარი----------------------------------------
შემაჯამებელი წერა   VII                                               სკოლა------------------------------------------ვარიანტი I                                                                     თარიღი------------------------------------------

1.(1) რომელია ძირეული ზედსართავი სახელი?
ა) კლდოვანი             ბ) მშვენიერი              გ) ქართველი             დ) საკაბე
2. (1) რომელია მცდარი ფორმა?
ა) მოსქელო                ბ) მოტკბო                 გ) მოოქროსფრო                   დ) უსქესი
3. (1) სიტყვაში „ხუთ-ნ-ი“ - რისი ნიშანია  ნ?
ა) პირის                      ბ) რიცხვის                 გ) ბრუნვის                 დ) სავრცობი
4. (1) ჩამოთვლილთაგან რომელია მართებული ფორმა?
ა) ჩემსა და შენ შორის           ბ) შენსკენ                   გ) შენ  შესახებ                       დ) ჩვენს გამო
5. (1) რომელ წინადადებაში არაა დაშვებული შეცდობა?
ა) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცა-თქო.
ბ) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცაო.
გ) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცათქო.
დ) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცა-მეთქი.
6. რა ახასიათებს კავშირს?
ა) ფორმაცვალებადია და სრულმნიშვნელოვანი;             
ბ) სრულმნიშვნელოვანია და ფორმაუცვლელი;               
გ) დამხმარეა და ფორმაცვალებადი;
დ) დამხმარეა და ფორმაუცვლელი.
7. (1) რომელ წინადადებაშია შეცდომა დაშვებული?
ა) დარეჯანი ხან სად დადგამდა ხოლმე თავის ნახარშს და ხან - სად;
ბ) ჩემთან ხომ არავის დაურეკია?
გ) თორმეტი წლის კაცი მთელი დღე შეშას ჩეხდა;
დ) ძაღლს ყოველთვის ჯაჭვით აბამს ხოლმე.
8. (1) რომელ წინადადებაშია გამოყენებული უასპექტო ზმნა?
ა) მინდა, რომ მალე გათენდეს...
ბ) მიიწურა სიახლეებით დატვირთული მე-20 საუკუნე;
გ) ონისე გამგელებული იბრძოდა;
დ) არსაკიძეს თვითონ აეტანა ყველაზე დიდი ქვა კედელზე.
9. (1) რომელია ინიანი ვნებითის ფორმა?
ა) მიდის         ბ) იქსოვს       გ) იმეფა         დ) იწერება
10. (1) რომელ წინადადებაში არ არის შეცდომა დაშვებული?
ა) ბავშვები ნავში ჩასვა და მაშინვე ნიჩბებს მოუსვა;
ბ) გაბრაზებულმა თამარმა ჭურჭელი ერთი ხელის მოსმით დაამსხვრია;
გ) მტერი გამთენიისას დაეცა თავს ციხეს;
დ) მტერმა ლელა და კვირია მოკლა.
11.(1) გაიხსენეთ რომელი ლექსიდანაა ფრაზა:
„ეხლა, როცა ამ სტრიქონს ვწერ, შუაღამე იწვის, დნება,
სიო, სარკმლით მონაქროლი, ველთა ზღაპარს მეუბნება“......................................................................................................................................................
12. (1) დაასრულეთ ციტატა:
„ჯერ არასდროს არ შობილა ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................13. გაიხსენეთ გიორგი ლეონიძის „ნინოწმინდის ღამე“ და უპასუხეთ შეკითხვას:
(1) რომელი ეპიზოდი უნდა გავიხსენოთ ლექსში „ავთანდილის მწვადის“ ხსენებისას? 
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................14. გაიხსენეთ ანა კალანდაძის „მკვდართა მზე ვარ“.
„ორი ქვეყნის, ორი ყვეყნის საზღვრად ვდგევარ,
გულო, რისად მეხურები?“
ა)(1) რას გულისხმობს ავტორი ორ მზეში?
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
ბ)(2) ვინ ან რა დგას ორი ქვეყნის საზღვრად და რატომ?
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
15. (8) გაიხსენეთ გურამ დოჩანაშვილის მოთხრობა „კაცი, რომელსაც ლიტერატურა ძალიან უყვარდა“ და დაწერეთ ესე: „მისალოცი ხელმძღვანელები“
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................



                                           ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი
XI I                                                        სახელი , გვარი----------------------------------------
შემაჯამებელი წერა   VII                                               სკოლა------------------------------------------ვარიანტი I                                                                     თარიღი------------------------------------------

1.(1) რომელია ძირეული ზედსართავი სახელი?
ა) კლდოვანი             ბ) მშვენიერი              გ) ქართველი             დ) საკაბე
2. (1) რომელია მცდარი ფორმა?
ა) მოსქელო                ბ) მოტკბო                 გ) მოოქროსფრო                   დ) უსქესი
3. (1) სიტყვაში „ხუთ-ნ-ი“ - რისი ნიშანია  ნ?
ა) პირის                      ბ) რიცხვის                 გ) ბრუნვის                 დ) სავრცობი
4. (1) ჩამოთვლილთაგან რომელია მართებული ფორმა?
ა) ჩემსა და შენ შორის           ბ) შენსკენ                   გ) შენ  შესახებ                       დ) ჩვენს გამო
5. (1) რომელ წინადადებაში არაა დაშვებული შეცდობა?
ა) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცა-თქო.
ბ) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცაო.
გ) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცათქო.
დ) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცა-მეთქი.
6. რა ახასიათებს კავშირს?
ა) ფორმაცვალებადია და სრულმნიშვნელოვანი;             
ბ) სრულმნიშვნელოვანია და ფორმაუცვლელი;               
გ) დამხმარეა და ფორმაცვალებადი;
დ) დამხმარეა და ფორმაუცვლელი.
7. (1) რომელ წინადადებაშია შეცდომა დაშვებული?
ა) დარეჯანი ხან სად დადგამდა ხოლმე თავის ნახარშს და ხან - სად;
ბ) ჩემთან ხომ არავის დაურეკია?
გ) თორმეტი წლის კაცი მთელი დღე შეშას ჩეხდა;
დ) ძაღლს ყოველთვის ჯაჭვით აბამს ხოლმე.
8. (1) რომელ წინადადებაშია გამოყენებული უასპექტო ზმნა?
ა) მინდა, რომ მალე გათენდეს...
ბ) მიიწურა სიახლეებით დატვირთული მე-20 საუკუნე;
გ) ონისე გამგელებული იბრძოდა;
დ) არსაკიძეს თვითონ აეტანა ყველაზე დიდი ქვა კედელზე.
9. (1) რომელია ინიანი ვნებითის ფორმა?
ა) მიდის         ბ) იქსოვს       გ) იმეფა         დ) იწერება
10. (1) რომელ წინადადებაში არ არის შეცდომა დაშვებული?
ა) ბავშვები ნავში ჩასვა და მაშინვე ნიჩბებს მოუსვა;
ბ) გაბრაზებულმა თამარმა ჭურჭელი ერთი ხელის მოსმით დაამსხვრია;
გ) მტერი გამთენიისას დაეცა თავს ციხეს;
დ) მტერმა ლელა და კვირია მოკლა.
11.(1) გაიხსენეთ რომელი ლექსიდანაა ფრაზა:
„ეხლა, როცა ამ სტრიქონს ვწერ, შუაღამე იწვის, დნება,
სიო, სარკმლით მონაქროლი, ველთა ზღაპარს მეუბნება“......................................................................................................................................................
12. (1) დაასრულეთ ციტატა:
„ჯერ არასდროს არ შობილა ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................13. გაიხსენეთ გიორგი ლეონიძის „ნინოწმინდის ღამე“ და უპასუხეთ შეკითხვას:
(1) რომელი ეპიზოდი უნდა გავიხსენოთ ლექსში „ავთანდილის მწვადის“ ხსენებისას? 
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................14. გაიხსენეთ ანა კალანდაძის „მკვდართა მზე ვარ“.
„ორი ქვეყნის, ორი ყვეყნის საზღვრად ვდგევარ,
გულო, რისად მეხურები?“
ა)(1) რას გულისხმობს ავტორი ორ მზეში?
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
ბ)(2) ვინ ან რა დგას ორი ქვეყნის საზღვრად და რატომ?
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
15. (8) გაიხსენეთ გურამ დოჩანაშვილის მოთხრობა „კაცი, რომელსაც ლიტერატურა ძალიან უყვარდა“ და დაწერეთ ესე: „მისალოცი ხელმძღვანელები“
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................




                                           ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი
XI I                                                        სახელი , გვარი----------------------------------------
შემაჯამებელი წერა   VII                                               სკოლა------------------------------------------ვარიანტი I                                                                     თარიღი------------------------------------------

1.(1) რომელია ძირეული ზედსართავი სახელი?
ა) კლდოვანი             ბ) მშვენიერი              გ) ქართველი             დ) საკაბე
2. (1) რომელია მცდარი ფორმა?
ა) მოსქელო                ბ) მოტკბო                 გ) მოოქროსფრო                   დ) უსქესი
3. (1) სიტყვაში „ხუთ-ნ-ი“ - რისი ნიშანია  ნ?
ა) პირის                      ბ) რიცხვის                 გ) ბრუნვის                 დ) სავრცობი
4. (1) ჩამოთვლილთაგან რომელია მართებული ფორმა?
ა) ჩემსა და შენ შორის           ბ) შენსკენ                   გ) შენ  შესახებ                       დ) ჩვენს გამო
5. (1) რომელ წინადადებაში არაა დაშვებული შეცდობა?
ა) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცა-თქო.
ბ) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცაო.
გ) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცათქო.
დ) ატირებულმა ძიძას ვუთხარი, ქორობია ვითამაშეთ და ქორმა მე გამიტაცა-მეთქი.
6. რა ახასიათებს კავშირს?
ა) ფორმაცვალებადია და სრულმნიშვნელოვანი;             
ბ) სრულმნიშვნელოვანია და ფორმაუცვლელი;               
გ) დამხმარეა და ფორმაცვალებადი;
დ) დამხმარეა და ფორმაუცვლელი.
7. (1) რომელ წინადადებაშია შეცდომა დაშვებული?
ა) დარეჯანი ხან სად დადგამდა ხოლმე თავის ნახარშს და ხან - სად;
ბ) ჩემთან ხომ არავის დაურეკია?
გ) თორმეტი წლის კაცი მთელი დღე შეშას ჩეხდა;
დ) ძაღლს ყოველთვის ჯაჭვით აბამს ხოლმე.
8. (1) რომელ წინადადებაშია გამოყენებული უასპექტო ზმნა?
ა) მინდა, რომ მალე გათენდეს...
ბ) მიიწურა სიახლეებით დატვირთული მე-20 საუკუნე;
გ) ონისე გამგელებული იბრძოდა;
დ) არსაკიძეს თვითონ აეტანა ყველაზე დიდი ქვა კედელზე.
9. (1) რომელია ინიანი ვნებითის ფორმა?
ა) მიდის         ბ) იქსოვს       გ) იმეფა         დ) იწერება
10. (1) რომელ წინადადებაში არ არის შეცდომა დაშვებული?
ა) ბავშვები ნავში ჩასვა და მაშინვე ნიჩბებს მოუსვა;
ბ) გაბრაზებულმა თამარმა ჭურჭელი ერთი ხელის მოსმით დაამსხვრია;
გ) მტერი გამთენიისას დაეცა თავს ციხეს;
დ) მტერმა ლელა და კვირია მოკლა.
11.(1) გაიხსენეთ რომელი ლექსიდანაა ფრაზა:
„ეხლა, როცა ამ სტრიქონს ვწერ, შუაღამე იწვის, დნება,
სიო, სარკმლით მონაქროლი, ველთა ზღაპარს მეუბნება“......................................................................................................................................................
12. (1) დაასრულეთ ციტატა:
„ჯერ არასდროს არ შობილა ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................13. გაიხსენეთ გიორგი ლეონიძის „ნინოწმინდის ღამე“ და უპასუხეთ შეკითხვას:
(1) რომელი ეპიზოდი უნდა გავიხსენოთ ლექსში „ავთანდილის მწვადის“ ხსენებისას? 
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................14. გაიხსენეთ ანა კალანდაძის „მკვდართა მზე ვარ“.
„ორი ქვეყნის, ორი ყვეყნის საზღვრად ვდგევარ,
გულო, რისად მეხურები?“
ა)(1) რას გულისხმობს ავტორი ორ მზეში?
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
ბ)(2) ვინ ან რა დგას ორი ქვეყნის საზღვრად და რატომ?
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
15. (8) გაიხსენეთ გურამ დოჩანაშვილის მოთხრობა „კაცი, რომელსაც ლიტერატურა ძალიან უყვარდა“ და დაწერეთ ესე: „მისალოცი ხელმძღვანელები“
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................





) (1ქ) რომელ წელს აღმოცენდა რომანტიზმი,როგორც  ლიტერატურული მიმდევრობა  საქართველოში?
..........................................................................................................................................................................................................................

2) (1ქ) გაიხსენე ნიკოლოზ ბარათაშვილის  ლექსი  ,,მერანი"  რისი სიმბოლოა ამ ლექსში  შავი  ყორანი?
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

3) (1ქ)რისი სახეა თერგი და მყინვარი ილია ჭავჭავაძის ,,მგზავრის  წერილებში"..................................................................................................................................................................................................................................................................................................

4) (2ქ) პოემაში ,,გამზრდელი" ორი აზრია გამოთქმული : ,,  .......  მარტო წვრთნა რას იზამს, თუ    ბუნებამ  არ უშველა"     და    ,,  .......  სასიკვდილო  მე ვარ მხოლოდ,  რომ კაცად ვერ გამიზდიხარ "    
შეაფასეთ ორივე   მათგანი ;  იმსჯელეთ , რა უფრო ძლიერია : ბუნება თუ  აღზდა ?

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

5)  (1ქ) დაახასიათე    ჯოყოლა   (,,სტუმარ - მასპინძელი")  შემდეგი   სიტყვების მიხედვით: ,, - მაგისთვის  როგორ   შეგრისხავ?
                          ტყუილს ჯობს სიმართლის თქმაო
                           იტირე?!   მადლი მიქნია ,
                          მე რა გამგე ვარ მაგისა?
                          დიაცს მუდამაც  უხდება
                          გლოვა ვაჟის კარგისა"

................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

6) (4ქ) დაწერე   ესე : ,,ცუდას სად უნდა მტერობა, კარგია მუდამ მტრანია."

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................



ა)1.ვინ არის ავტორი ნაწარმოების „სამანიშვილის დედინაცვალი.“
ა)სერგო  კლდიაშვილი           გ)მიხეილ ჯავახისვილი
ბ)დავით კლდიაშვილი            დ)ილია ჭავჭავაძე
2განმარტეთ რას ნიშნავს „ჩხინკი“?        
   ა)ჩხირი         გ)ლურსმანი
ბ)ჯოხი              დ)ჩხიკინი
 3. რა ერქვა ბეკინას გარდაცვლილ მეუღლეს?
ა)მელანო           გ)მარიკა
ბ)ელენე              დ)მარიამი
4.  ვინ  იყვნენ ერთმანეთისთვის  ჰაკი აძბა  და უჯუშ ემხა?
ა)ბიძაშვილები        გ)ძიძიშვილები
ბ)მეგობრები              დ)მეზობლები
5.რა ისურვა გველისგან დაგესლილმა ელიმ   სიკვდილის  წინ?
ა)სამშობლოში  სასწრაფოდ  დაბრუნება.
ბ)როსკანას  შელოცვა რადიოთი.
გ)პატიება  ყველასგან.
დ)დაეკრძალა სამშობლოში.
6.“ელი არაფერზე არ ფიქრობდა , მხოლოდ გარინდულს ესერებოდა გული“.-ამ ფრაზაში გამოყენებულია 
ა)მეტაფორა         გ)სარკაზმი
ბ)შედარება          დ)გროტესტიკა
7.რად მიაჩნია თეიმურაზს     ბუღალტერია?
ა)კაცობრიობის ერთ-ერთ  მირწევად.
ბ)ბიზნესის  საწყისი  ეტაპის  შემაფერხებელ  ფაქტორად.
გ)საგადასახადო  დისციპლინის  ფუნდამენტად.
დ)დროის  მოთხოვნად.
8.ტროპული  აზროვნების  რომელი სახეობაა გამოყენებული  სტრიქონში: „მთვარით  ნაფენს  არემარეს  ვერ  იცილებს  ვერცხლის  საბანს“?
ა)მეტაფორა და ჰიპერბოლა       გ)გაპიროვნება და მეტაფორა
ბ)შედარება                                      დ)ჰიპერბოლა
9.ვის  გულისხმობს  გალაქტიონ ტაბიძე  ლექსში  „მთაწმინდის  მთვარე“ მოხუცის   ლანდში?
ა)ს.ს  ორბელიანი         გ)ილია ჭავჭავაძე
ბ)აკაკი  წერეთელი       დ) დავით  გურამიშვილი
10.რომელი  მათგანია გაარსებითებული  ზედსართავი  სახელი?
ა)მომღერალი              გ)მასწავლებელი
ბ)მუსიკოსი                   დ)მებადური
11ჩამოთვლილთაგან    რომელია  კუთვნილებითი  ნაცვალსახელი?
ა)რომელიმე                გ)თქვენი
ბ)არავინ                        დ)ის
12.რომელ  ბრუნვაში დგას   არსებითი  სახელი   მოცემულ   შესიტყვებაში:მთათა  მოლოდინი?
ა)მოთხრობითი                    გ)ნათესაობითი
ბ)მიცემითი                             დ)მოქმედებითი
13რომელია  რთული   ქვეწყობილი  წინადადება  ?
ა)იყო  შაშვი მგალობელი  ,  ღმერთი  ჩვენი  მწყალობელი.
ბ)მიდიოდა  დრო,  მაგრამ  ნანატრი  მშვიდობა  არ დგებოდა.
გ)სულ  ცოტა,  ხუთი  მაინც  სჭირდებიდა  ნაკეტობების  გასრობას/
დ)ბევრი  ვიწვალე  , ყველაზე  მეტად  რომ  ჩემი  ნამუშევარი  მოსწონებოდათ.
14.რომელია  მცდარი  ფორმა.
ა)ჰგავს                 გ)სრცხვენია
ბ)სთხოვს             დ)გამოსცემს
15გაიხსენეთ  დიდოსტატის  მარჯვენიდან  წმინდა  გიორგის  სახლიდან  გაპარვის  სიუჟეტი,  ვინ  გაათამაშა  და რა მიზნით?
ა)ეზოსმოძღვარმა, მეფე გიორგის არსებაში ღვთის შიში  რომ  აღედგინა.
ბ) დედოფალმა , სასახლეში  ღვთის რწმენა რომ განემტკიცებინა.



ა)1.ვინ არის ავტორი ნაწარმოების „სამანიშვილის დედინაცვალი.“
ა)სერგო  კლდიაშვილი           გ)მიხეილ ჯავახისვილი
ბ)დავით კლდიაშვილი            დ)ილია ჭავჭავაძე
2განმარტეთ რას ნიშნავს „ჩხინკი“?        
   ა)ჩხირი         გ)ლურსმანი
ბ)ჯოხი              დ)ჩხიკინი
 3. რა ერქვა ბეკინას გარდაცვლილ მეუღლეს?
ა)მელანო           გ)მარიკა
ბ)ელენე              დ)მარიამი
4.  ვინ  იყვნენ ერთმანეთისთვის  ჰაკი აძბა  და უჯუშ ემხა?
ა)ბიძაშვილები        გ)ძიძიშვილები
ბ)მეგობრები              დ)მეზობლები
5.რა ისურვა გველისგან დაგესლილმა ელიმ   სიკვდილის  წინ?
ა)სამშობლოში  სასწრაფოდ  დაბრუნება.
ბ)როსკანას  შელოცვა რადიოთი.
გ)პატიება  ყველასგან.
დ)დაეკრძალა სამშობლოში.
6.“ელი არაფერზე არ ფიქრობდა , მხოლოდ გარინდულს ესერებოდა გული“.-ამ ფრაზაში გამოყენებულია 
ა)მეტაფორა         გ)სარკაზმი
ბ)შედარება          დ)გროტესტიკა
7.რად მიაჩნია თეიმურაზს     ბუღალტერია?
ა)კაცობრიობის ერთ-ერთ  მირწევად.
ბ)ბიზნესის  საწყისი  ეტაპის  შემაფერხებელ  ფაქტორად.
გ)საგადასახადო  დისციპლინის  ფუნდამენტად.
დ)დროის  მოთხოვნად.
8.ტროპული  აზროვნების  რომელი სახეობაა გამოყენებული  სტრიქონში: „მთვარით  ნაფენს  არემარეს  ვერ  იცილებს  ვერცხლის  საბანს“?
ა)მეტაფორა და ჰიპერბოლა       გ)გაპიროვნება და მეტაფორა
ბ)შედარება                                      დ)ჰიპერბოლა
9.ვის  გულისხმობს  გალაქტიონ ტაბიძე  ლექსში  „მთაწმინდის  მთვარე“ მოხუცის   ლანდში?
ა)ს.ს  ორბელიანი         გ)ილია ჭავჭავაძე
ბ)აკაკი  წერეთელი       დ) დავით  გურამიშვილი
10.რომელი  მათგანია გაარსებითებული  ზედსართავი  სახელი?
ა)მომღერალი              გ)მასწავლებელი
ბ)მუსიკოსი                   დ)მებადური
11ჩამოთვლილთაგან    რომელია  კუთვნილებითი  ნაცვალსახელი?
ა)რომელიმე                გ)თქვენი
ბ)არავინ                        დ)ის
12.რომელ  ბრუნვაში დგას   არსებითი  სახელი   მოცემულ   შესიტყვებაში:მთათა  მოლოდინი?
ა)მოთხრობითი                    გ)ნათესაობითი
ბ)მიცემითი                             დ)მოქმედებითი
13რომელია  რთული   ქვეწყობილი  წინადადება  ?
ა)იყო  შაშვი მგალობელი  ,  ღმერთი  ჩვენი  მწყალობელი.
ბ)მიდიოდა  დრო,  მაგრამ  ნანატრი  მშვიდობა  არ დგებოდა.
გ)სულ  ცოტა,  ხუთი  მაინც  სჭირდებიდა  ნაკეტობების  გასრობას/
დ)ბევრი  ვიწვალე  , ყველაზე  მეტად  რომ  ჩემი  ნამუშევარი  მოსწონებოდათ.
14.რომელია  მცდარი  ფორმა.
ა)ჰგავს                 გ)სრცხვენია
ბ)სთხოვს             დ)გამოსცემს
15გაიხსენეთ  დიდოსტატის  მარჯვენიდან  წმინდა  გიორგის  სახლიდან  გაპარვის  სიუჟეტი,  ვინ  გაათამაშა  და რა მიზნით?
ა)ეზოსმოძღვარმა, მეფე გიორგის არსებაში ღვთის შიში  რომ  აღედგინა.
ბ) დედოფალმა , სასახლეში  ღვთის რწმენა რომ განემტკიცებინა.







                               შემაჯამებელი წერა N 1               
                                     VI კლასი
მოსწავლის სახელი და გვარი: __________________________________________
1.(1ქ.) ვინ არის ავტორი ლექსის ,, მწამს,მარად მიწამებია“
ა) აკაკი წერეთელი          გ) ილია ჭავჭავაძე
ბ)ვაჟა-ფშაველა                დ) ხალხური
2.(1ქ.) თქვენი აზრით, ვისი მცველი და მხსნელია კარგი გული?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.2ქ.) განმარტეთ სიტყვები:
ტიალი _
ბუკაკა_
ყაჭი_
დავთარი_
4.(2ქ.) დაახასიათეთ, როგორი შეიძლება იყოს ,, კაი ყმა“?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. (2ქ.)რა არის ხალხური ნაწარმოების ,,აბესალომ და ეთერის ამბის“ მთავარი იდეა?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________6.(1ქ.)როგორ ფიქრობთ, რას განასახიერებს ჯადოსნური ყვავილქოლგები?
ა) სიკეთისა და სილამაზის;
ბ)წვიმისგან თავდაცვის საშუალებას;
გ)ჯადოსნობას, რომლის საშუალებითაც ადამიანს ყოველი სურვილის ასრულება შეუძლია.
7.(1ქ.)ზღვათა მეფემ არჩევანი გამრჯე, უბრალო კაცზე გააკეთა და თავისი ქალიშვილი მას მიათხოვა. თქვენი აზრით, რატომ?
________________________________________________________________________________________________________



                               შემაჯამებელი წერა N 1               
                                     VI კლასი
მოსწავლის სახელი და გვარი: __________________________________________
1.(1ქ.) ვინ არის ავტორი ლექსის ,, მწამს,მარად მიწამებია“
ა) აკაკი წერეთელი          გ) ილია ჭავჭავაძე
ბ)ვაჟა-ფშაველა                დ) ხალხური
2.(1ქ.) თქვენი აზრით, ვისი მცველი და მხსნელია კარგი გული?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.2ქ.) განმარტეთ სიტყვები:
ტიალი _
ბუკაკა_
ყაჭი_
დავთარი_
4.(2ქ.) დაახასიათეთ, როგორი შეიძლება იყოს ,, კაი ყმა“?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. (2ქ.)რა არის ხალხური ნაწარმოების ,,აბესალომ და ეთერის ამბის“ მთავარი იდეა?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________6.(1ქ.)როგორ ფიქრობთ, რას განასახიერებს ჯადოსნური ყვავილქოლგები?
ა) სიკეთისა და სილამაზის;
ბ)წვიმისგან თავდაცვის საშუალებას;
გ)ჯადოსნობას, რომლის საშუალებითაც ადამიანს ყოველი სურვილის ასრულება შეუძლია.
7.(1ქ.)ზღვათა მეფემ არჩევანი გამრჯე, უბრალო კაცზე გააკეთა და თავისი ქალიშვილი მას მიათხოვა. თქვენი აზრით, რატომ?
________________________________________________________________________________________________________






შემაჯამებელი წერა N 1               
                                     VIII კლასი
მოსწავლის სახელი და გვარი: __________________________________________


1.(1ქ.) ვინ არის ავტორი ლექსის ,,ხმა კატამონთან“?
ა) აკაკი წერეთელი          გ) ირაკლი აბაშიძე
ბ)რევაზ ინანიშვილი       დ) ილია ჭავჭავაძე

2.
(1ქ.)განმარტეთ როგორ გესმით: ,,შენ, ჭირთა ჩვენთა ტკბილო მალამო, შენ, კირო ჩვენთა ქვათა და კირთა“?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.
(1ქ.) რომელი ეპითეტებით ახასიათებს გიორგი ლეონიძე მარიტას? (ჩამოთვალეთ)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.
.(2ქ.) იმსჯელეთ,  ,, საიდან მოდის სილამაზე ან სად მიდის? სად იკარგება, თუ დროებით მიეფარება?“
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.
(2ქ.)როგორ ფიქრობთ, ჰქონდა ხალხს მარიტასა და დათას დასჯის უფლება? (თქვენი აზრი დაასაბუთეთ)       (,,მარიტა“, ,,ეშმაკის ქვა“)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. (1ქ.) რა ეპითეტებით ახასიათებს მიხეილ ჯავახიშვილი ნაწარმოებ ,,ეშმაკის ქვის“ მთავარ გმირს?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7/ (2ქ.) როგორ შეიცვალა ხალხის განწყობა განაჩენის აღსრულების შემდეგ? რატომ?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


შემაჯამებელი წერა N 1               
                                     VIII კლასი
მოსწავლის სახელი და გვარი: __________________________________________


1.(1ქ.) ვინ არის ავტორი ლექსის ,,ხმა კატამონთან“?
ა) აკაკი წერეთელი          გ) ირაკლი აბაშიძე
ბ)რევაზ ინანიშვილი       დ) ილია ჭავჭავაძე

2.
(1ქ.)განმარტეთ როგორ გესმით: ,,შენ, ჭირთა ჩვენთა ტკბილო მალამო, შენ, კირო ჩვენთა ქვათა და კირთა“?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.
(1ქ.) რომელი ეპითეტებით ახასიათებს გიორგი ლეონიძე მარიტას? (ჩამოთვალეთ)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.
.(2ქ.) იმსჯელეთ,  ,, საიდან მოდის სილამაზე ან სად მიდის? სად იკარგება, თუ დროებით მიეფარება?“
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.
(2ქ.)როგორ ფიქრობთ, ჰქონდა ხალხს მარიტასა და დათას დასჯის უფლება? (თქვენი აზრი დაასაბუთეთ)       (,,მარიტა“, ,,ეშმაკის ქვა“)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. (1ქ.) რა ეპითეტებით ახასიათებს მიხეილ ჯავახიშვილი ნაწარმოებ ,,ეშმაკის ქვის“ მთავარ გმირს?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7/ (2ქ.) როგორ შეიცვალა ხალხის განწყობა განაჩენის აღსრულების შემდეგ? რატომ?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________






                     შემაჯამებელი წერა    
1.       ( 3 ქულა)   გაიხსენეთ   ნაწარმოები  " ერეკლე მეფე   და ანანურელი ულამაზოები"და უპასუხეთ შემდეგ კითხვებს: 1) ქვეყნისთვის საჭირო რა საქმე აქვს მზევარის ბიჭს მეფესთან?  2) რატომ არ ენდობა მზევარის ბიჭი მდიდრებს?  3) რამდენად გამართლებულად მიგაჩნიათ მისი ასეთი დამოკიდებულება მდიდრებისადმი?    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.       (1 ქულა)  ვინ არის ავტორი ლექსის  " შენ ისე ღრმა ხარ , ქართულო ცაო"?-----------------------------------------------------------------------------------
3.       (2 ქულა)  " შენ ისე ღრმა ხარ, ქართულო ცაო, შენ ისე ღრმა ხარ... სამკვიდრო შენს  ქვეშ მტრად შემოსულმა ვერავინ ნახა"                                                          1) ამოიწერეთ მიმართვა და განმარტეთ რას ნიშნავს მიმართვა?    2)ამოიწერეთ ზედსართავი სახელები და დაუსვით კითხვები?   3) განმარტეთ რას ნიშნავს მიმართვა.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4(2 ქულა) " ვაჟკაცად იმას არ ვაქებ
, ვინცა სისხლისა მღვრელია,
 ვაჟკაცად იგი მიქია,
 ვინცა უბედურთ მხსნელია."
უპასუხეთ კითხვებს:
1. ვინ არის ავტორი ამ შეგონების?
2.იმსჯელეთ რისი თქმა უნდოდა ავტორს ამ შეგონების მიხედვით.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5)(2 ქულა) განმარტეთ სიტყვები:
ყიზილბაშები-------------------------
აინუნში არ მოსდიოდა-----------------------------
მოციქული--------------------------------
ვის რა ვარგე---------------------------------------      
                







No comments:

Post a Comment