პროექტის სახელწოდება: ბარბარიზმები
· პროექტის მთავარი იდეა: საზოგადოების ინფორმირება ენის დაბინძურებასთან დაკავშირებით
და
მარადიულად
გადაუჭრელი
პრობლემა პროექტის აქტუალობა: ქართული
ენა
მუდმივად
განიცდიდა
ცვლილებას,მაგრამ რუსულმა
ენამ
განსაკუთრებით
დააბინძურა
ბარბარიზმებით.
· პროექტის მიზნები: თითოეულიადამიანის
პასუხისმგებლობის
გაზრდა.პრობლემის
სერიოზული
მიდგომა
და
მოსახლეობის
მაქსიმალური
ინფორმირება.
· მონაწილეთა ასაკი:
15–16 წელი
· ვადები/ხანგრძლივობა: ერთი თვე
· მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: ბარბარიზმების
პრობლემის
აღმოფხვრა.
· პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ინტერნეტი,
ფერადი
ფურცლები,
ლექსიკონი,
დამხმარე
ლიტერატურა
მოსწავლეები დადგამენ სკოლაში საჯარიმო ყულაბას და დააჯარიმებენ იმ მოსწავლეებს, რომლებიც
გამოიყენებენ
მეტყველებაში
ბარბარიზმებს.
ჯარიმა
იქნება
პლაკატი–საგუშაგოს
შედგენა.
ის მოსწავლეები, რომლებიც პროექტის განხორციელების განმავლობაში არ გამოიყენებენ ასეთ სიტყვებს, დაჯილდოვდებიან ღიმილებით, სტიკერებით, სიგელებით.
პროექტის ბოლოს ბავშვები მოაწყობენ გასვლით ღონისძიებას და ჯარიმებით მოგროვებულ პაკატ–საგუშაგოს გააკრავენ ხეებზე, კედლებზე. ყველგან, სადაც საზოგადოების თავშეყრის ადგილებია.
მოსწავლეები შეფასდებიან შეფასების რუბრიკით
ის მოსწავლეები, რომლებიც პროექტის განხორციელების განმავლობაში არ გამოიყენებენ ასეთ სიტყვებს, დაჯილდოვდებიან ღიმილებით, სტიკერებით, სიგელებით.
პროექტის ბოლოს ბავშვები მოაწყობენ გასვლით ღონისძიებას და ჯარიმებით მოგროვებულ პაკატ–საგუშაგოს გააკრავენ ხეებზე, კედლებზე. ყველგან, სადაც საზოგადოების თავშეყრის ადგილებია.
მოსწავლეები შეფასდებიან შეფასების რუბრიკით
· საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ქართული
· პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი ეთო
ალიაშვილი
ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: alisvili.eto@mail.ru
- პროექტის მონაწილეები: მეათე კლასის მოსწავლეებიპრობლემა: მოსწავლეები ნაკლებად კითხულობენ არაპროგრამულ მასალას. არ იცნობენ ქართული მწერლობის კორიფეების პოეტურ და პროზაულ შედევრებს.პროექტის მიზანი: შეძლებისდაგვარად გაეცნონ ახალი ქართული ენის ერთ–ერთი ფუძემდებლის, აკაკი წერეთლის ცხოვრებასა და შემოქმედებას. დაინტერესდნენ მისი ნაწარმოებებით, შეიყვარონ წიგნის კითხვა. განივითარონ ჯგუფური მუშაობის უნარ–ჩვევები.პროექტის აქტუალობა: ამ სასწავლო პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეები გაიაზრებენ, რომ „საქართველოს ბულბული“ ახალი ქართული ენის ერთ–ერთი ფუძემდებელია და აღეძრებათ მოტივაცია შეისწავლონ არა მხოლოდ აკაკი წერეთლის შემოქმედება, არამედ საერთოდ ახალი ქართული მწერლობა. ამ ინტერესს აღძრავს აკაკის ტკბილხმოვანი შემოქმედება.ამოცანები, განხორციელების გზები, ეტაპები:1. მომზადდეს და ჩატარდეს ღონისძიება „საქართველოს ბულბული“;2. მოეწყოს ექსკურსია აკაკის მშობლიურ სოფლებში–სავანესა და სხვიტორში.3. ღონისძიების მომზადება 20/04/13 – 20/05/134. ღონისძიების ჩატარება 21/05/135. ექსკურსიისთვის მზადება 10/06/13 – 11/06/136. ექსკურსიის მოწყობა 12/06/137. ჩატარებული მუშაობის შეჯამება, დისკზე ჩაწერა 15/06/13ბიუჯეტი: აკაკი წერეთლის ნაწარმოებები, კომპიუტერი, პროექტორი, ციფრული აპარატი, საკანცელარიო ნივთები, მიკროავტობუსი, სურსათი.შედეგი: მოსწავლეების დიდი ინტერესის გამოვლენა აკაკის პოეზიისა და საერთოდ ლიტერატურისადმი; აკაკი წერეთლის თანამოკალმეთა შემოქმედების შესწავლის მოტივაციის აღძვრა; კითხვის, აზროვნების, წერის, ისტ–ის გამოყენების უნარების განვითარება. ურთიერთთანამშრომლობის, კომუნიკაციის უნარების გაუმჯობესება.პროექტის ხანგრძლივობა: 2 თვე.პროექტის ხელმძღვანელი: ალიაშვილი ეთოხელმძღვანელის ელ. ფოსტა: aliaSvili.eto@mail.ru,
No comments:
Post a Comment